
Vol gepaste trots zet Rob Beernink, teamleider werkplaats bij Siers, de nieuwste haspelwagens als ware fotomodellen op een rijtje. “Vroeger moesten onze mensen nog met spierkracht die haspels omhoog tillen, wat een werk.” Vandaag de dag gebeurt dit met behulp van hydrauliek. “Oftewel van bloeddruk naar oliedruk, grapt hij”.
Vol gepaste trots zet Rob Beernink, teamleider werkplaats bij Siers, de nieuwste haspelwagens als ware fotomodellen op een rijtje. “Vroeger moesten onze mensen nog met spierkracht die haspels omhoog tillen, wat een werk.” Vandaag de dag gebeurt dit met behulp van hydrauliek. “Oftewel van bloeddruk naar oliedruk, grapt hij”.
In samenwerking met de firma Huitink uit Oldenzaal zijn deze bijna 1400 kilo zware ‘jongens’ ontwikkeld. Met een maximale belasting van zo’n 8000 kilo zijn de meeste haspels dus een peulenschil. Rob Beernink: “Met de lange tracés van tegenwoordig worden onze mensen hier wel vrolijk van.”
De haspelwagens zijn letterlijk en figuurlijk een knap staaltje werk, alles is perfect weggewerkt in de carrosserie om ze zo onderhoudsvriendelijk mogelijk te maken. Buitenom de welbekende grijze kleur zijn ze ook voorzien van uitgefreesde ‘reclame’.
De wagens worden per direct in bedrijf genomen en hopelijk zien we steeds meer oude haspelwagens vervangen worden.
Heb je vragen, wil je meer weten over onze diensten of wil je een specialist spreken? Neem dan gerust contact met ons op. Wij staan voor je klaar en we helpen je graag.